zaterdag 31 oktober 2015

Einde van het stomtijdperk

Mijn alderbeste vriendin Sabine: lief, mooi, grappig, moed, slim, passie, zelfspot, opkomen voor iedereen, rechtvaardigheid, open, duidelijk en best mysterieus.
Ik ben een zoeker. Zij is een vinder.
Zoekers willen groeien.
Vinders willen met hun talenten aan de slag.
Zoekers willen een beter mens worden.
Vinders willen een beter leven leiden.
Zoekers blijken onder andere rusteloos, zelfredzaam en mededeelzaam en filosofisch te zijn, terwijl Vinders onder andere behoedzaam, materialistisch en eigengereid en praktisch zijn. (uit wat zoekers niet vinden, wat vinders niet zoeken. Gijsen en Dewael)

Waar ik wik en weeg en zoek en ontdek gaat zij in volle vaart recht vooruit.
En daar kan ik veel aan hebben.

Want ik zit nog steeds in mijn alles-is-stom-modus.
Dus zo tetterde ik ook een beetje tegen vriendin Sabine aan.


En toen sprak zij de volgende woorden:
Ophouden, kappen! Met stom en niet willen.
Allemaal weerstand.
Daarmee zet je jezelf én je omgeving vast.
Want je accepteert niet wat er is.
Maak de slag dat alles er is en dat je daar vanuit meebeweegt.
Dan ontstaan er hele andere dingen.

Dat ik daar nu zelf niet opgekomen ben.
Einde van het stomtijdperk.
Meebewegen.

En dat kon ik gelijk oefenen op een avond tantric dance.
Was ik anders veel tijd kwijt geweest met beoordelen van alles en iedereen, nu hield ik mezelf bij de les met de mantra:
alles mag er zijn
alles mag er zijn
alles mag er zijn.

Goh, ruimte!


Pranayama voor geestelijke zuiverheid


Ga zitten op de linkerhiel met het rechterbeen gestrekt vooruit. Strek de rechterarm omhoog en maak een vuist. Adem diep en langzaam en probeer de adem door het rechterneusgat te leiden. Laat in jezelf ‘Sat’ bij de inademing vibreren en ‘Nam’ bij de uitademing. Ga hier drie minuten mee door. Wissel van been en arm, adem nu door het linkerneusgat. Adem diep en krachtig en ga hier drie minuten mee door.

Wat deze kriya voor je zal doen.

Deze ademhalingskriya lost negativiteit op. In plaats van de schuld bij anderen te leggen, probeer je met jezelf in het reine te komen. De kriya reinigt het lymfestelsel en versterkt het zenuwstelsel. 

Dit ongeveer 4 miljoen keer doen dan vind je vast nooit meer iets stom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten