vrijdag 23 oktober 2015

Tantra again

Wat is het toch leuk om dingen te ondernemen.
Geliefde A. en ik gingen weer eens op tantra avontuur. Ik heb er wel eens eerder over geschreven. Af en toe haken we aan bij een liefdevol genootschap waar we leren over tantra.

Tantra is hot. Alsof we allemaal meer verbinding met elkaar willen. Er is witte tantra, rode tantra, tantra dance en misschien heb je ook wel eens gehoord van the new tantra. Helemaal übercool.
Er zijn vele wegen die allemaal naar hetzelfde leiden.
En bij tantra is de kern: acceptatie van alles, werken met de levensenergie in jou, bewust voelen, aanwezig zijn.

Deze avond gingen we leren over het tantrisch masseren van de yoni en de lingham.
En alhoewel geliefde A. en ik daar natuurlijk al enorm goed in zijn, wilden we wel graag de fijne kneepjes leren.
Abstract, Antiek, Kunst, Achtergrond, Grens, Cirkel

Een prachtige tantramevrouw en haar partner deden de massages voor met tekst en uitleg en daarna mochten wij dat nadoen.
Bij tantra is de verbinding heel belangrijk. Echt contact, verbinding van hart tot hart.
En zo begin je ook een tantra sessie: je zit recht tegenover elkaar en kijkt elkaar lang en diep in de ogen.
En je checkt bij elkaar of er nog iets tussen zit of dat je open, in contact bent.
Zo ja, dan leg je je hand op elkaars hart. De hartegroet. En ja hoor, daar ging ik: boehoehoehoe: die lieve A. van me waar ik al zoveel jaren zoveel mee deel en die me maar blijft volgen met al mijn rare strapatsen.

Oké, uitgeboehoed.
De tantra sessie. Teveel om uit te leggen maar de kern: ontspanning, veel kokosolie, lang aandacht voor elkaar, niets moeten, aanwezig zijn, durven aangeven wat je wilt, voelen, kijken, vertragen, verstillen, houden van.

Leerzaam.
Vanuit je hart contact maken. Iets gemakkelijkers bestaat toch niet? En toch bleek dat we dat een beetje kwijt waren..

En dan nu de tantra oefening van de maand!
Probeer het ook maar eens.
Tegenover elkaar zitten. Elkaars handen vasthouden en elkaar lang, zonder haast in de ogen kijken.
Hoe gaat dat jullie af? Wat voel je?
En dan die hartegroet doen..... Whoehoeee daarna kan het niet anders dan een heeele leuke verdere dag worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten