woensdag 15 april 2015

Verbonden met alles en iedereen

Ik kom helemaal energiek van een yogales thuis
Wat was dat een leuke les: een reis door de 7 chakra’s.
Wat dat allemaal inhoudt leg ik hier niet uit, moet je zelf maar op yogales ;-).
Het was actief en rustig en intens en lekker en dat je opeens niet meer denkt maar volledig in je lijf zit.

Na hele actieve oefeningen gingen we voor het hartchakra een hartmeditatie doen.
Het is een meditatie om je hart te reinigen, te openen en meer uit je hart te leven.
Het is een heule simpele: je doet een stap naar voren en maakt een offerende, gevende beweging. En weer terug met dat been. Dit doe je eerst met je rechterbeen, dan met je linker. En dit doe je naar het noorden, zuiden, oosten en westen. Het is de eenwording van de vier elementen aarde, water, vuur en lucht die lichaam en ziel met elkaar verbinden. Zie filmpje, dat maakt het duidelijk.

En het was zo fijn. Mijn hart opende zich en ik voelde zomaar heel veel liefde. En verbondenheid. Met alles en iedereen.
En dat op een saaie dinsdagavond…

Het filmpje laat de meditatie zien. Wij deden steeds 1 beweging rechterbeen, linkerbeen  en draaiden dan naar de volgende richting.


Ik heb deze meditatie eens buiten gedaan met een groep vriendinnen op de vrijgezellenavond van de allerliefste Agnes.
Had ik hetzelfde gevoel... Een echte hartopener.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten